vineri, 28 septembrie 2012

Aurel Bordenache, cel de Codlea iubitoriu


Întâmplător...sau poate că nu, am ajuns în mica urbe de pe Vulcănița... Întâmplător...sau poate că nu, mi-am făcut cuibul pe strada Aurel Bordenache, iscată aproape instantaneu la poalele Măgurii ... Întâmplător...sau poate că nu, am vizitat casa în care a locuit pictorul regal. Fascinant! Să intri pe ușa pe care a intrat el, să șezi pe scările pe care poate picta sau doar aștepta inspirația, să vezi camera lui de lucru, cu lumină naturală, coborâtă prin acoperiș, să vezi câteva încercări de-ale pictorului, rămase într-un colț și câteva pensule mirate de prezența noastră...

Când am aflat că în Brașov ne așteptau, așezate cumințele într-o expoziție, picturile maestrului, am intrat în încăpere cu aceeași senzație pe care am avut-o atunci când am intrat în fosta lui casă. Nu sunt un împătimit al picturii, dar senzația aceea că faci parte din istorie, că locurile dragi pe care le vezi acum au trecut prin inima și mâna omului care le-a fixat într-o părelnică nemurire e atât de vie încât cu smerenie te apropii de fiecare fereastră spre frumos.

Să vezi o colină a orașului, recunoscută cu entuziasm de fiul meu, proiectată pe pânză de pe retina sufletului... Peisaje, flori, nuduri și portrete... Profan fiind, cel mai mult m-au impresionat ochii celor care îl priveau pe pictor la lucru... Atât de profunzi, atât de vii... Mi se părea o impolitețe să le susțin prea mult timp privirea...
E greu să trec pe străzile Codlei și să nu văd peisajele așa cum Aurel Bordenache mi le-a pictat în memoria afectivă. E greu, e tare greu să nu iubesc Codlea. De fapt, e imposibil. 

Articol preluat din Gazeta Cetătii, 28.09.2012, anul I, nr.1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu